- Wyprzedaż!
Sprężyna tył Ford Mondeo mk3 III 00-07 RH6069
(97,07 zł szt.)
Opis
Właściwości
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna
śrubowa
Podwozie dla pojazdów bez zawieszenia
sportowego
Jakość PJ
Opis
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt
resora Sprężyna śrubowa
Zawieszenie dla pojazdów bez zawieszenia
sportowego
Sprężyny zawieszenia samochody osobowe
Główną rolą sprężyn, jak każdego
rodzaju elementów sprężystych jest tłumienie wstrząsów wywołanych przez ruch
tzw. mas nieresorowanych (koła, hamulce, elementy zawieszenia) po nierównej
nawierzchni. Ma to zapewnić nie tylko komfort jazdy, ale też zabezpieczyć cały
samochód przed uszkodzeniami. Sprężyna zawsze znajduje się pomiędzy masą
nieresorowaną a resorowaną, dlatego też nazywa się ją resorem. Dzięki niej, masy
resorowane poruszają się względem drogi płynniej i bez szarpnięć. By zobrazować
sobie jak bardzo ważna jest sprężyna w zawieszeniu, wystarczy krótka przejażdżka
traktorem po polnej drodze lub rowerem bez resorów i z dużym ciśnieniem w
oponach po bruku. By jednak samochód nie zachowywał się jak kołyska i przez
elementy sprężyste nie był podatny na nadmierne drgania, w komplecie ze
sprężynami zawsze stosuje się amortyzatory. O ile jednak bez amortyzatorów da
się jechać, to bez sprężyn już nie. Inna rolą sprężyn jest działanie w drugą
stronę. Duża masa pojazdu miałaby destrukcyjny wpływ na zawieszenie, gdyby nie
elementy sprężyste. Ponadto sprężyny zawieszenia utrzymują minimalny prześwit
między pojazdem a drogą, a także między elementami zawieszenia a nadwoziem.
Sprężyna po części odpowiada również za stały kontakt kół z nawierzchnią podczas
pokonywania nierówności. Gdy koło wpada w dziurę, sprężyna rozciąga się, a po
najechaniu na wybój jest ściskana. Sprężyna to nic innego jak zwijany na gorąco
drut o określonych właściwościach i wymiarach, a na koniec poddawany obróbce
cieplnej i wykańczającej. W zawieszeniu samochodu nie rozmiar jest istotny lecz
wspomniane parametry drutu, a także ilość zwojów i ich gęstość. To wszystko
wpływa na charakterystykę pracy sprężyny. Większość sprężyn zawieszenia ma
charakterystykę liniową, ale stosuje się również sprężyny o charakterystyce
progresywnej, o większych i mniejszych zwojach w jednym elemencie. Mniejsze
zwoje odpowiadają za mniejsze drgania i te, które występują jako pierwsze,
natomiast analogicznie duże zwoje tłumią duże drgania. Można też zmienić sposób
nawijania zwojów i tym samym uzyskać progresję pracy. Sprężyna będzie wtedy
podzielona na dwa rodzaje zwojów o tej samej średnicy, ale innej gęstości
zwojów. Stosuje się również oba rozwiązania na raz. Sprężyny zawieszenia w
przeciwieństwie do klasycznych resorów piórowych są praktycznie bezobsługowe.
Między jej elementami (zwojami) nie występuje tarcie, więc smar jest nie
potrzebny. To również jeden z powodów stosowania dziś powszechnie sprężyn.
Zdarzają się jednak awarie, ale z tego już nie każdy kierowca zdaje sobie
sprawę. W naszej ofercie posiadamy szeroką gamę sprężyn zawieszenia uznanych
producentów, takich jak KYB, Monroe, Sachs czy Starline.
O marce Starline sprężyny
Wszystkie produkty Starline charakteryzują się
wysoką jakością oraz 3-letnią gwarancją.
Marka Starline działa na rynku europejskim od 1999 roku. Obecnie posiada ona przedstawicielstwa handlowe w 19 krajach europejskich i jest dystrybuowana do kolejnych krajów. Strategią marki jest oferowanie produktów wysokiej jakości za przystępną cenę. Starline obejmuje obecnie 50 linii produktów, które pokrywają ponad 90% części zamiennych do samochodów osobowych. Oferuje również części zamienne do motocykli i samochodów ciężarowych. Marka Starline posiada w magazynie 35, 000 pozycji części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatowego, które są dostarczane do naszych klientów kilka razy dziennie, przy zastosowaniu zaawansowanej logistyki. Produkcja jest zapewniona przez renomowanych dostawców z Europy i z innych kontynentów, którzy posiadają duże doświadczenie w zakresie wybranych produktów. Popularność naszej marki nadal rośnie, o czym świadczy 10 milionów pozycji sprzedawanych rocznie. Stale rozszerzający się asortyment sprężyn zawieszenia do najczęstszych zastosowań we flocie europejskiej. Produkty podlegają ścisłym kontrolom jakości, a jakość materiałów oraz technologia produkcji są certyfikowane. Wysoka jakość wykonania z antykorozyjnym wykończeniem powierzchni. Bardzo korzystna cena. Sprężyny zawieszenia do przednich i tylnych osi w wersji standardowej oraz w wersji „Heavy duty”.
FORD
FORD MONDEO III (B5Y) 1.8 16V 110KM 2000-2007
FORD MONDEO III
(B5Y) 1.8 16V 125KM 2000-2007
FORD MONDEO III (B5Y) 1.8 SCi 130KM
2003-2007
FORD MONDEO III (B5Y) 2.0 16V 146KM 2000-2007
FORD MONDEO III
(B5Y) 2.0 16V DI / TDDi / TDCi 90KM 2000-2007
FORD MONDEO III (B5Y) 2.0 16V
TDDi / TDCi 115KM 2000-2007
FORD MONDEO III (B5Y) 2.0 DI 125KM
2000-2007
FORD MONDEO III (B5Y) 2.0 TDCi 130KM 2001-2007
FORD MONDEO III
(B5Y) 2.2 TDCi 150KM 2004-2007
FORD MONDEO III (B5Y) 2.2 TDCi 155KM
2004-2007
FORD MONDEO III (B5Y) 2.5 V6 24V 170KM 2000-2007
FORD MONDEO III
(B5Y) 3.0 V6 24V 204KM 2004-2007
FORD MONDEO III sedan (B4Y) 1.8 16V 110KM
2000-2007
FORD MONDEO III sedan (B4Y) 1.8 16V 125KM 2000-2007
FORD MONDEO
III sedan (B4Y) 1.8 SCi 130KM 2003-2007
FORD MONDEO III sedan (B4Y) 2.0 16V
146KM 2000-2007
FORD MONDEO III sedan (B4Y) 2.0 16V DI / TDDi / TDCi 90KM
2000-2007
FORD MONDEO III sedan (B4Y) 2.0 16V TDDi / TDCi 115KM
2000-2007
FORD MONDEO III sedan (B4Y) 2.0 DI 125KM 2000-2007
FORD MONDEO
III sedan (B4Y) 2.0 TDCi 130KM 2001-2007
FORD MONDEO III sedan (B4Y) 2.2 TDCi
150KM 2004-2007
FORD MONDEO III sedan (B4Y) 2.2 TDCi 155KM 2004-2007
FORD
MONDEO III sedan (B4Y) 2.5 V6 24V 170KM 2000-2007
FORD MONDEO III sedan (B4Y)
3.0 V6 24V 204KM 2004-2007