Zaktualizowaliśmy Politykę prywatności, Politykę cookies oraz Regulamin Serwisu.

Na stronie internetowej korzystamy z plików cookies lub podobnych technologii za zgodą Użytkownika wyrażoną poprzez korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki, w celach zapewnienia poprawnego funkcjonowania strony, bezpieczeństwa oraz w celach analitycznych, statystycznych, dostosowywania strony do indywidualnych potrzeb użytkowników i w celach reklamowych. W ten sposób Użytkownik zgadza się na to, iż cookies lub inne podobne technologie będą umieszczane w jego urządzeniu końcowym (m.in. komputerze, tablecie, smartphonie), a informacje w nich zapisane będą wykorzystywane we wskazanych celach. Podstawą przetwarzania cookies jest Twoja zgoda. Korzystamy z dostawców zewnętrznych wskazanych w Polityce cookies do celów analitycznych i reklamowych. W każdej chwili Użytkownik może cofnąć zgodę poprzez zmianę ustawień przeglądarki.
zamknij
Bagażniki na dach

Bagażniki do przewozu rowerów na dachu to świetne rozwiązanie problemu ich transportu, które wybierają zwłaszcza posiadacze samochodów bez haka holowniczego. Uchwyty montowane są na bagażnikach bazowych na których mieści się nawet 4 (zależnie od wagi rowerów i dopuszczalnego obciążenia dachu i bagażnika oraz szerokości belek). Rozwiązanie również często wybierane przez posiadaczy droższych dwóch kółek w obawie przed ich zniszczeniem wskutek nieuwagi kierowcy z tyłu bądź swojej własnej na parkingu. Zasadniczą zaletą transportu rowerów na dachu jest pełny, niczym nie ograniczony dostęp do bagażnika. Dodatkowo transportowane z tyłu rowery mocno się brudzą przy kiepskiej pogodzie. Część osób które korzystają z tego rozwiązania wspomina o „zatłuszczaniu” się transportowanych rowerów również przy dobrej pogodzie. Cóż, drogi pełne są gubionych przez pojazdy smarów, olejów, płynów czy nawet wymywanych w deszczu wosków do karoserii – zatem pewnie coś w tym jest.
Po użyciu zwykle wygodnie można zdemontować uchwyty rowerowe połączone z bagażnikiem bazowym bądź same bagażniki rowerowe i dalej korzystać z pustych już belek. Podróżując z takim zestawem pamiętamy o ograniczeniu maksymalnej prędkości podróży zgodnie z zapisami w instrukcji i łagodnej jeździe w ciasnych łukach (np. „ślimaki” wjazdowe na ekspresówkę). Szukając bagażników na dach na pewno natknęliście się na budzące lęk zdjęcia rowerów „skasowanych” np. o wjazd do garażu. Faktycznie, nie trudno zapomnieć o niewidocznym ładunku na dachu. Gotowych rozwiązań problemu niestety nie ma. Niektórzy zabezpieczają piloty od bram taśmą, która przy próbie ich użycia przypomina im o dodatkowym ładunku. To jednak rozwiązanie z lukami. My polecamy nakleić jeszcze niewielki kawałek kolorowej taśmy na przedniej szybie, tak by był ciągle widoczny dla kierowcy (i by nie ograniczał pola widzenia). Wybierz swoje bagażniki i ruszaj odkrywać rowerowe trasy.

Bagażniki na dach