Zaktualizowaliśmy Politykę prywatności, Politykę cookies oraz Regulamin Serwisu.

Na stronie internetowej korzystamy z plików cookies lub podobnych technologii za zgodą Użytkownika wyrażoną poprzez korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki, w celach zapewnienia poprawnego funkcjonowania strony, bezpieczeństwa oraz w celach analitycznych, statystycznych, dostosowywania strony do indywidualnych potrzeb użytkowników i w celach reklamowych. W ten sposób Użytkownik zgadza się na to, iż cookies lub inne podobne technologie będą umieszczane w jego urządzeniu końcowym (m.in. komputerze, tablecie, smartphonie), a informacje w nich zapisane będą wykorzystywane we wskazanych celach. Podstawą przetwarzania cookies jest Twoja zgoda. Korzystamy z dostawców zewnętrznych wskazanych w Polityce cookies do celów analitycznych i reklamowych. W każdej chwili Użytkownik może cofnąć zgodę poprzez zmianę ustawień przeglądarki.
zamknij
Wycieraczki samochodowe

Niepozorna i zarazem fundamentalna część samochodowa z polskim rodowodem.
Sama konstrukcja wycieraczek samochodowych niewiele zmieniła się na przestrzeni niemal 100 lat, od czasu ich wynalezienia przez polskiego pianistę Józefa Hofmana. Podobnie jak na początku pióro wycieraczki to pasek gumy na stelażu wykonanym z metalu bądź plastiku.
Dziś jednak, możemy wyróżnić dwa zasadnicze typy wycieraczek: wycieraczki szkieletowe (tradycyjne) i wycieraczki płaskie bezprzegubowe. Dzięki prostocie konstrukcji i większej niezawodności a druga grupa niemal zdominowała rynek.
Ta prosta część, swoją trudną do przecenienia wartość, udowadnia za każdym razem gdy pojawiają się opady. Niezależnie, czy jest to rodziny SUV, autobus, lokomotywa czy samolot, to wycieraczki decydują o widoczności, a widoczność to podstawa bezpieczeństwa w podróży. Jazda w deszczu, z niesprawnymi wycieraczkami, z pewnością będzie niebezpieczna, a wręcz może być niemożliwa. Na nic zdadzą się wyrafinowane elektroniczne systemy wspomagania kierowcy, gdy zawiedzie nas zwykły pasek gumy na metalowym stelażu.
Dlatego musimy pamiętać o regularnym przeglądzie, czyszczeniu i wymianie wycieraczek gdy zajdzie taka konieczność. Jest kilka czynników, które mogą znacząco skrócić ich żywotność. Unikaj ich, a wycieraczki odwdzięczą się dłuższą bezawaryjną pracą.

Praca "na sucho" - starzy kierowcy mawiali nie smarujesz, nie jedziesz. Krawędź pracującej na sucho wycieraczki pozbawiona jest smarowania wodą którą ma odprowadzać, powstające wówczas tarcie może ją łatwo uszkodzić.

Zamarznięta, oblodzona szyba - na jej powierzchni tworzą się grudki i nierówności które bywają wręcz ostre. Nie chodzi tu o oszronienie, w przypadku którego krysztłki lodu są dość luźne i delikatne. Już przy jednokrotnym przejściu pióra po zamarzniętej szybie może dojść do jego uszkodzenia. Dlatego lepiej użyć skrobaczki i usunąć lód.

Uruchamianie przymarzniętych piór - urwanie delikatnego gumowego pióra wycieraczki to chyba jedna z mniej dotkliwych usterek która wówczas może nas spotkać. W skrajnych przypadkach może zdarzyć się uszkodzenie ramienia wycieraczki lub ich mechanizmu.

Jeżeli masz uwagi do pracy wycieraczek w Twoim samochodzie to może czas im się przyjrzeć.

Wycieraczki samochodowe

Filter

Katalog

Nowe produkty

Promocje

Tagi